Print

Dejstvo je, da letenje z letaliki še nikoli ni bilo tako cenovno ugodno, kot prav zaradi hitrega razvoja kategorije UL letalnikov. Izvedba z modernimi kompozitnimi materiali, zmogljivimi, vendar var?nimi motorji in sodobno instrumentalno-navigacijsko opremo je pomenila zmanjšanje nabavne cene UL letalikov, skupaj z zmanjšanjem stroškov goriva in rednega vzdrževanja.

Vsa navedena dejstva so razlog za izredno kvalitetno letenje po zelo sprejemljivi ceni. Izpolnite si željo in z nami  poletite tudi vi!

 

Letenje z letali

Bratoma Wright pripisujemo zasnovo in izdelavo prvega uporabnega letala, prvi nadzorovan polet s prvo motorno napravo, težjo od zraka, ter doseg številnih drugih mejnikov v letalstvu. Te dosežke pa si že od za?etka in vse do danes lastijo tudi nekatere druge osebe drugih narodnosti. Kljub vsemu je najpomembnejše, da se letenje z letali kot panoga zelo hitro razvija.

Ob tem se moramo zavedati in biti ponosni na dejstvo, da imamo tudi v Sloveniji enega najprepoznavnješih in najboljših izdelovalcev kompozitnih UL letal - podjetje PIPSTREL d.o.o. iz Ajdovš?ine.

 

Letenje z motornimi zmaji

Leteti z motornim zmajem ob toplem son?nem dnevu je resni?no nekaj posebnega - letene za užitek. Realtivno nizke hitrosti nam omogo?ajo nemoten ogled pokrajine, stik z zrakom, ?utenje vetra v laseh (obezna je uporaba zaš?itne ?elade) in stik s tretjo dimenzijo navdušijo vsakega ljubitelja letenja! Seveda pa se je ob tem potrebno zavedati zmogljivosti in omejitev takega letalnika: letenje le ob mirnem in ustaljenem vremenu z omejennim dosegom.


Posebnost motornega zmaja je na?in njegovega upravljlanaj - premikaje masnega središ?a (pri letenju ?premikamo? celotno zmajevo krilo in ne samo posameznih aerodinami?nih krmilnih površin).

 

Letenje z girokopterji

Zgodovina girokopterjev se je za?ela 9. januarja 1923. Na ta dan je izumitelj Juan de la Cierva letel prvi? s svojim auto GYRO za špansko vojsko. Za pogon rotorja je izkoristil autorotacijo (za razliko od helikopterja, ki uporablja svoj lasten motor za pogon glavnega rotorja), kar je bil njegov izum in to je bila tudi revolucija na podro?ju letalstva.

Rotor uporablja zra?ni tok, da se postavi v položaj autorotacije katera ustvarja vzgon gyrocopterja. V primeru okvare motorja bi gyrocopter izgubljal višino po?asi in še vedno lahko opravlja nadzorovan pristanek.

Centrifugalni u?inek rotorja daje gyrocopterju zelo gladko in stabilno letenje. Gyrocopter  lahko leti v mo?nih vetrovih in slabih vremenskih razmerah in se zato lahko uporablja prakti?no vse leto.

 

 

 

Vremenska napoved